divendres, 29 d’abril del 2011

Valoració personal post viatge

Passats un dies des de la tornada del viatge arriba el moment de fer la valoració personal. Per resumir la valoració puc dir que l'únic negatiu va ser no poder estar-hi més dies per poder veure molts llocs d'interès que ens van quedar al tinter. Realment els atractius de Sud-àfrica no te'ls acabes.

El paisatge i la fauna de Sud-àfrica són impressionants. No té preu poder veure de ben a prop animals com zebres, búfals, antílops, rinoceronts, micos babuïns, pingüins, etc. en el seu hàbit natural. I la fauna que ens va quedar per veure i que està present a molts indrets de Sud-àfrica: lleons, lleopards, girafes i elefants, entre altres. I en l'àmbit marí tampoc no vam poder contemplar balenes i taurons.

Pel que fa a Ciutat del Cap moltes guies deien que era una de les ciutats més maques del món. I la veritat és que va complir les gran expectatives, cosa difícil quan vas amb el llistó molt alt. L'entorn on està Ciutat del Cap és inigualable.

Tampoc té preu viure en primera persona una història d'èxit com la de Sud-àfrica. És increïble com fa menys de 20 anys hi havia la dictadura de l'apartheid que tenia marginada la majoria negre i que ara s'hagi aconseguit una convivència pacífica entre les comunitats. I tampoc té preu comprovar com un país africà s'està desenvolupant a passos de gegant, estan cada vegada més a prop del nivell espanyol, tot i que encara té feina per acabar amb les importants bosses de pobresa que encara té, és evident que va pel bon camí. A pesar de l'estereotip d'Àfrica vam tenir serveis de primera, segurament molt millors que a alguns països de l'Europa de l'est o d'Amèrica. A la majoria de llocs semblava tranquil·lament Estats Units (l'urbanisme té més similituds amb els EUA que amb Europa).

D'altra banda una altra de les grans pors, la inseguretat, no la vam veure per enlloc. A pesar de les estadístiques de delinqüència bastant més elevades que a Europa i de l'alarmisme d'alguns sectors en tot moment em vaig sentir igual de segur que em sento a Catalunya. Fins i tot em vaig estranyar no presenciar cap intent de robatori, baralla o veure algú amb pistola, amb la mala fema que tenia el país. La realitat és que vam estar-hi 8 dies anant amb cotxe llogat, anant amb taxi, anant amb tren, anant amb avió, anant amb bus i anant a peu i no vam tenir cap problema. I això que no vam complir la premissa que et diu alguna guia de no conduir, agafar transport públic o sortir a peu de nit: ho vam fer i en cap moment vam tenir més sensació d'inseguretat de la que pots tenir a Barcelona.

I per acabar vull recalcar un dels aspectes que em va cridar més l'atenció de forma positiva: l'amabilitat de la gent. Vam trobar la gent molt simpàtica, hospitalària i que quasi sempre estaven en disposició d'ajudar-te molt més del què tu t'esperaves. Igualment lloable va ser l'honradesa demostrada en més d'un cas. Com va dir el taxista que ens va recollir a l'aeroport de Johannesburg, just quan acabàvem de trepitjar terra sud-africana: very friendly people in South Africa (and in Lesotho).

Albert

1. Totalment d'acord, el viatge i el país i la seva gent va superar amb escreix les meves expectatives.